Próba systematyzacji "e -wykroczeń"
Plagiat (fr. plagiatus ‘skradziony’ od łc. plagium ‘sieć; sidła’) to skopiowanie cudzego dzieła, utworu, pomysłu, odkrycia itp. i przedstawienie go pod własnym nazwiskiem; kradzież czyichś praw autorskich do danego dzieła bądź wierne zapożyczenie z tekstu cudzego autorstwa i wykorzystanie go jako własnego.
Piractwo komputerowe to działalność polegająca na łamaniu prawa autorskiego poprzez nielegalne kopiowanie i posługiwanie się własnością intelektualną bez zgody autora lub producenta utworu i bez uiszczenia odpowiednich opłat.
Proceder ten dotyczy także niezgodnego z prawem kopiowania i używania plików multimedialnych - filmów i muzyki. Nowe możliwości techniczne umożliwiające świetną kompresję dźwięku i obrazu, rozwój Internetu oraz pojawienie się wielu programów głównie typu „peer to peer” spowodowało niezwykły rozrost piractwa w tym zakresie.
Piractwo komputerowe przyjmuje najróżniejsze formy. Może polegać na instalowaniu w sieci lub na komputerze nie licencjonowanej kopii programu, instalowaniu danego programu na większej liczbie komputerów niż przewiduje to licencja na program, kopiowanie programu z nośnika na nośnik, z Internetu i wiele innych.
Kradzież danych, haseł, numerów kont, etc:
Łupem padają numery kart kredytowych, konta e-mail, konta do systemów płatności czy aukcji internetowych, konta bankowe, konta do stron z pokerem online, na których grający przechowuje czasami bardzo duże środki pieniężne, czy konta do gier internetowych.
Coraz częściej też ataki kierowane są bezpośrednio na konkretną firmę czy organizację.
Plagiat (fr. plagiatus ‘skradziony’ od łc. plagium ‘sieć; sidła’) to skopiowanie cudzego dzieła, utworu, pomysłu, odkrycia itp. i przedstawienie go pod własnym nazwiskiem; kradzież czyichś praw autorskich do danego dzieła bądź wierne zapożyczenie z tekstu cudzego autorstwa i wykorzystanie go jako własnego.
Piractwo komputerowe to działalność polegająca na łamaniu prawa autorskiego poprzez nielegalne kopiowanie i posługiwanie się własnością intelektualną bez zgody autora lub producenta utworu i bez uiszczenia odpowiednich opłat.
Proceder ten dotyczy także niezgodnego z prawem kopiowania i używania plików multimedialnych - filmów i muzyki. Nowe możliwości techniczne umożliwiające świetną kompresję dźwięku i obrazu, rozwój Internetu oraz pojawienie się wielu programów głównie typu „peer to peer” spowodowało niezwykły rozrost piractwa w tym zakresie.
Piractwo komputerowe przyjmuje najróżniejsze formy. Może polegać na instalowaniu w sieci lub na komputerze nie licencjonowanej kopii programu, instalowaniu danego programu na większej liczbie komputerów niż przewiduje to licencja na program, kopiowanie programu z nośnika na nośnik, z Internetu i wiele innych.
Kradzież danych, haseł, numerów kont, etc:
Łupem padają numery kart kredytowych, konta e-mail, konta do systemów płatności czy aukcji internetowych, konta bankowe, konta do stron z pokerem online, na których grający przechowuje czasami bardzo duże środki pieniężne, czy konta do gier internetowych.
Coraz częściej też ataki kierowane są bezpośrednio na konkretną firmę czy organizację.